Voorstelling

Bart Pessemier heeft het diploma van gegradueerde in accountancy-fiscaliteit. Na meerdere jaren leerrijke ervaring, heeft hij de stap genomen om een eigen boekhoudkantoor op te richten.

Hij behandelde reeds de meest uiteenlopende dossiers waardoor hij een brede kennis heeft opgedaan in verschillende economische sectoren. Daarnaast volgt hij diverse studiedagen en seminaries over zowel fiscale, boekhoudkundige als rechtskundige onderwerpen. Het opvolgen van de snel veranderende fiscale actualiteit is uiterst noodzakelijk voor de correcte toepassing van de praktijk.

An Van Ransbeeck is net als Bart Pessemier afgestudeerd als gegradueerde in accountancy-fiscaliteit. Zij heeft eerst enkele jaren ervaring opgedaan in andere accountantskantoren vooraleer de stap te zetten om mee te werken in ons gezamenlijk kantoor. Met haar grondige dossierkennis en het volgen van de fiscale actualiteit is zij complementair met Bart Pessemier. Samen zijn zij het aanspreekpunt en tevens gezicht van KMO Consulting BV.

KMO Consulting BV staat garant voor een zeer professionele en zeer klantgerichte aanpak van uw dossier.

Onze bijdrage bestaat erin om de boekhouding in overleg met de klant te organiseren waarbij we uiteraard rekening houden met zowel bedrijfseconomische als fiscale behoeften. Wij streven naar globale fiscale optimalisatie. Elk dossier is maatwerk en alle adviezen worden persoonlijk door Bart Pessemier met de klant uitgewerkt.

Begeleiding en advies op uw maat

De basis voor een degelijk advies is een degelijke boekhouding. De meeste dossiers verwerken we op het kantoor. Daarnaast staan we zeker open voor de mogelijkheid om de klant zelf zijn boekhouding te laten doen. Onze informatica is hieraan op professionele wijze aangepast zodat u rechtstreeks in uw dossier kan werken. Hierdoor vergroot uw betrokkenheid en kunt u de boekhouding zelf aanwenden als gegevensbron en beleidsinstrument. Door een regelmatige bijwerking van de boekhouding heeft u bovendien steeds een duidelijk en actueel beeld van de situatie in uw onderneming.
Wij vertrekken vanuit de organisatie van de boekhouding waarbij we uiteraard rekening houden met alle wettelijke bepalingen enerzijds en uw behoeften anderzijds. Na verwerking van de facturen en bankuittreksels volgt een iedere keer een grondig nazicht. Om beter tegemoet te komen aan uw fiscale en bedrijfseconomische behoeften, stellen we één à twee maal per boekjaar een tussentijdse situatie op. Zo krijgen we sneller een beeld van uw financiële toestand en kunt u – indien nodig – onderbouwde beleidsbeslissingen nemen, bijvoorbeeld op het vlak van investeringen. Daarnaast vermijden we dankzij de tussentijdse situaties verrassingen op het einde van het boekjaar.

Of u nu een eenmanszaak bent of een vennootschap, KMO CONSULTING BVBA stelt een uitgebreide balans of winstberekening op met diverse nuttige details. Dit maakt van de balans een interessant naslagwerk dat u ook jaren later nog als bruikbare informatiebron kunt aanwenden. Het spreekt voor zich dat wij ook de nodige aandacht besteden aan het correct opstellen van de jaarrekening en toelichting.

U wilt zien hoe uw onderneming evolueert? Met ons financieel rapport vergelijken we het afgesloten boekjaar met de voorgaande jaren. Bovendien is de balans gebaseerd op een degelijk boekhouddossier waarin de nodige verantwoordings- en werkdocumenten zijn geklasseerd. Hieronder vindt u een beknopt overzicht van onze activiteiten.

U zult merken dat KMO CONSULTING BVBA veel meer doet dan het verstrekken van boekhoudkundig advies.

JOBS

KMO Consulting zoekt…
Een talentvol persoon om ons team te versterken?

Wij werken niet voor maar met onze klanten,
Samen naar beter

BART PESSEMIER - ZAAKVOERDER